De ce?

De ce majoritatea firmelor au un nivel ridicat de produse /servicii,necorespunzatoare,rebuturi,reprelucrari,produse reclamate?

Deoarece majoritatea firmelor au un sistem de management al calitatii doar pe hartie?!

Ai zice ca asa suntem noi ,creativi,stim sa certificam firme ISO9001; fara ca ele sa aiba un minim de cunostinte in domeniu, sa nu mai vorbesc de un sistem cat de cat functional

Caut raspuns la intrebarile :

1 Cine sunt factorii responsabili pentru aceasta situatie?

2 Cum se poate remedia situatia?

 Stiu ca exista o industrie a firmelor de certificare care castiga f. bine si nu am auzit inca sa fie refuzata certificarea vreunei firme!Dar nu ele sunt vinovatul principal!

Ca prim pas am sa lansez intrebarea daca si in firma ta situatia este prezenta?

Asta doar sa constientizez starea de fapt,deoarece din experienta a zeci de ani de training am primit sute de feed-backuri negative.

Si mai trist este ca oamenii erau ferm convinsi ca situatia nu se poate schimba!

Cand le spuneam ca este inacceptabil sa ne complacem se uitau cu condescenta la mine ca la unul care nu stie care este realitatea din intreprinderi .E adevarat ca sunt un optimist incorigibil dar nu-mi pare rau!Asa ca incerc in continuare sa gasesc solutii.Stiu ,cheia se afla in mana managerilor(intentionat nu zic leaderilor) de la cel mai inalt nivel.

Ei nu se implica!Daca s-ar implica ar vedea ca nu se face o analiza a cauzelor radacina nici macar in cazul unor reclamatii,darmite in cazul unor nonconformitati intern semnalate.Si stiti ceva? Cei mai nemultumiti si dezamagiti de situatie sunt operatorii de la nivelele cele mai de baza!

Ei se intreaba cum de nu vede conducerea ce se intampla!

Cum de nu se iau masuri?

Nu mica a fost mirarea unor manageri cand le-am spus ca in 90% din cazuri din reclamatii si nonconformitati, vina apartine managerilor.Managerii cred ca vinovati sunt operatorii si controlorii de calitate care nu au observat si oprit produsele nonconforme! Ei cred ca operatorii nu isi dau interesul si chiar nu-i intereseaza calitatea!Nimic mai fals!Doar ca au intrat intr-un sistem(cultura locala) in care au vazut ca nu sunt ascultati,nu se iau masuri, se lucreaza din inertie si contrar tuturor sloganelor (de genul pentru noi calitatea e pe primul loc) nu se fac analize ale cauzelor radacina nu se implementeaza masuri de imbunatatire sau daca se implementeaza nu se verifica eficacitatea acestora.

Celor care nu cred ca de vina sunt managerii le recomand un video dragut:The red bead experiment of Deming

Astept reactiile voastre

Cu drag

Stefan

Leave a Reply